Indulás este hatkor, érkezés tizenegykor.
(2014.07.31., csütörtök.)
Táv összesen: 61 km.
Levegő hőmérséklete 29 °C, páratartalom 90%.
Időkép jelentése szerint három órán belül nincs riasztás, viszont éjfélig mindenütt vihar várható, ami végül elmaradt.
A korai indulás hátránya a nagy forgalom és a rossz levegő volt,
ellenben a János-hegyen világosban sokkal tempósabban tudtam lefelé kerekezni.
Első célpont a Gellért-hegy, Citadella.
Ezúttal nem a budai Duna-part vonalán mentem délnek, hanem a Margit-szigeten nyargaltam át az Árpád-hídról letérve.
Az autóút igencsak döcögős, az egykori bazaltkövezés fölött rácsosan megsüppedő aszfaltréteg miatt.
A szökőkút üzemel; a vízesést, és a zenélő kutat átépítik.
Margit-sziget után, rakparton át, tova az Erzsébet-hídig.
(újfent elkerített várbazár)
És felfelé.
A Citadella hónapok óta elkerített kordonokkal, mint "munkaterület", érdemi munkának semmi nyoma.
Egyedüli változás, hogy a bóvlis standok üresen állnak.
A szobor lábánál egy fél óra kényszeredett szerelést kellett tartsak, ugyanis a lánc leesvén a hátsó kis kerék és a váz közé szorult, továbbá kavicsok ékelődtek az első kerék abroncsa és felnije közé.
A jövőben célszerűen inkább nem próbálok odáig hajtani, pláne, hogy a kíváncsi tömeg segítsége legfeljebb arra korlátozódik, hogy pofakönyvön megossza ha bármi történik.
Szerencsére sikerült kijavítani a hibát -első dolog legközelebb a csomagtartó rögzítő csavar kilazítása kell legyen, ha meg nem szabadulok tőle iziben-, és defektet se kaptam, így irány tovább.
Következő célállomás a János-hegyi Erzsébet-kilátó volt.
Mire felértem már zárva volt (este 8-ig van nyitva) és kezdett sötétedni, éppen akkor kapcsolták fel a díszkivilágítást.
Vissza a Budakeszi-út felé, majd a Szépvölgyi utat megirányozva át a hegyen, a Gábor Áron utcán át.
Harmadik célállomás a Hármashatár-hegy.
Már jócskán sötét volt fent, így nem kerestem alternatív útvonalat Dobogókő felé, mint korábban nappal.
Így megirányoztam a haza utat.